نرخ سود بانك ها با رابطه منطقی تعیین شود
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا' محمد نهاوندیان' در حاشیه همایش روز جهانی گمرك ، افزود: این تشخیص بر عهده بانكها گذاشته شده است و ممكن است كه بانكی با توجه به تركیب سپرده های خود بتواند مانورهایی را در این رابطه بدهد. همچنین باید در صنعت بانكداری كشورمان درجه رقابتی بودن را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اظهارامیدواری نسبت به اینكه جلسه آتی شورای گفتگو با حضور وزراء برگزار شود، گفت: قطعی كردن نرخ سود سپرده ها نوعی تبانی سازمان یافته بین بانك‌ها است.

وی در مورد برگزاری جلسات شورای گفتگو بدون حضور وزرا گفت: دلایل عدم حضور وزرا در جلسه اخیر شورای گفت و گو، حضور آنها در سفر كار بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اظهارامیدواری نسبت به اینكه در جلسه آینده شورای گفتگو در خدمت وزرا خواهم بود، تصریح كرد: هفته گذشته به دلیل اینكه روز برگزاری جلسه بین دو روز تعطیل قرار گرفته بود، جلسه برگزار نشد.

وی در پاسخ به این سئوال كه براساس قانون تعیین نرخ سود سپرده ها بر عهده شورای پول و اعتبار است، چرا این شورا تعیین نرخ سود را در اختیار شورای هماهنگی بانكها قرار داده است، گفت: تصویب سیاست تعیین نرخ سود بانكی بر عهده شورای پول و اعتبار است.

عضو شورای پول و اعتبار با تاكید بر اینكه هدف در نرخ سود سپرده ها بر رقابتی شدن بوده است، افزود: قطعی كردن نرخ، نوعی تبانی سازمان یافته بین بانكها كه بنگاههای اقتصادی هستند را شكل می دهد.

اقتصام** 9141**1319





:: برچسب‌ها: خانواده , قدیمی , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: